SAMKin toiminnan ja jatkuvan kehittymisen perusta

Jokainen opiskelijamme työllistyy, sillä koulutusohjelmamme on profiloitu alueen tarpeen mukaan ja yhteistyö työelämän kanssa on laajaa.

SAMKin toiminnalle keskeistä on

  • tuottaa maakunnan ja lähialueiden tarvitsemaa osaavaa työvoimaa tekemällä koulutus-, ja koulutusvolyymivalintansa alueen kehittämistä ennakoivien elinkeinorakenne-, työvoimatarve- ja osaamistarveanalyysien pohjalta
  • uudistaa osaamista maakunnassa ja lähialueilla toimimalla sekä uuden osaamisen siirtäjänä työelämään että alueen väestön elinikäisen oppimisen tukijana
  • toimia työelämäyhteistyön alueellisena kokoavana voimana innovaatioympäristöjä, kehittämis- ja osaajaverkostoja sekä osaamiskeskittymiä vetämällä
  • toimia maakunnan ja lähialueiden kansainvälistäjänä ja yrittäjyyden edistäjänä
  • kehittää omaa osaamistaan erityisesti vahvuus- ja nousevilla aloilla

SAMKin laatupolitiikka

  • Toiminta on asiakaslähtöistä
  • Toiminnassa pyritään tietoisesti korkeaan laatuun ja jatkuvaan kehittämiseen
  • Korkean laadun ylläpitäminen kuuluu jokaiselle henkilökuntaan kuuluvalle
  • Strateginen johtaminen ja toiminnan kehittäminen perustuvat jatkuvaan arviointiin
  • Ylläpidetään perustehtävien korkeatasoista hoitamista tukevaa laatujärjestelmää

Laatutavoitteet

Ohjausprosessien laatutavoitteet

  • SAMKilla on selkeä ja haastava visio sekä ymmärrettävät strategiset tavoitteet ja toimenpidesuunnitelmat, jotka ohjaavat toimintaa
  • Henkilöstö pystyy tunnistamaan oman työnsä osaksi SAMKin toiminnan kokonaisuutta ja työtyytyväisyys on hyvä
  • Oman toiminnan arviointi ja saadun arviointitiedon hyödyntäminen ja käsittely henkilöstön kanssa on luonnollinen ja hyväksytty osa toimintaa kaikilla SAMKin tasoilla
  • Asetetut tavoitteet ja toiminnan velvoitteet ovat sopusoinnussa osoitettujen resurssien kanssa

Opetuksen laatutavoitteet

  • Opetus on todettu laadukkaaksi
  • Valmistuvien osaaminen on ajantasaista ja työelämän arvostamaa
  • Opiskelijat valmistuvat tavoiteajassa (säännönmukainen suoritusaika)
  • Koulutus on vetovoimaista
  • Opiskelijat osallistuvat opetuksen kehittämiseen

Tutkimuksen ja tki-toiminnan laatutavoitteet

  • Tutkimushankkeet käynnistyvät työelämän tarpeista
  • Tutkimushankkeiden tulokset saadaan nopeasti työelämän hyötykäyttöön
  • Oman henkilöstön osaamisen lisääminen, mikä siirtyy koulutuksen kautta opiskelijoille ja edelleen työelämään
  • Tutkimuksella ja kehittämistoiminnalla on vahva yhteys opetukseen

Palveluprosessien laatutavoitteet

  • Palveluprosessit mahdollistavat sujuvan opiskelun, opettamisen sekä tutkimuksen ja kehittämistoiminnan
  •  Opiskelijat arvostavat oppimisympäristöjä