SAMK vahvistaa näkyvyyttään brändikirjan avulla
Satakunnan ammattikorkeakoulu on julkaissut brändikirjan, joka summaa sen miltä SAMK kuulostaa ja näyttää sekä missä omissa kanavissaan SAMK näkyy.
Kuva: Veera Korhonen
Brändikirja on kaikille avoin, joten sitä voivat käyttää hyödyksi myös SAMKin ulkopuoliset tahot.
– Brändikirjan avulla haluamme yhtenäistää SAMKin näkyvyyttä ja kuuluvuutta, jotta esimerkiksi alueellinen ja kansallinen vaikuttavuutemme tulee esiin entistä vahvemmin, kommentoi SAMKin viestintä- ja markkinointipäällikkö Jani Wahlman.
SAMKin yli 10 vuotta sitten uudistettu logo ja muu visuaalinen paletti pysyvät kuitenkin ennallaan.
– SAMKin logo ja turkoosi tunnusväri ovat edelleen toimivia ja erottuvia. Haluamme brändikirjan avulla tehostaa toimivaksi todetun visuaalisen ilmeen käyttöä, kertoo Wahlman.
Brändikirjalla halutaan tukea myös juuri lanseeratun sloganin käyttöä. SAMKin sloganiksi valittiin opiskelijoiden ja henkilökunnan ehdotusten perusteella Katse tulevaisuuteen. Englanniksi käytetään muotoa Think Future. Slogan kiteyttää SAMKin roolin alueellisen kehityksen moottorina.
Brändikirjaa päivitetään jatkossa tarpeiden mukaan. Brändikirjan toisessa vaiheessa siitä julkaistaan englanninkielinen versio.