Uudet akatemialaiset tositoimissa – projektioppiminen kehittää ryhmätyötaitoja ja innovatiivisuutta

Tekoäly Akatemia aloitti toimintansa syksyllä 2019. Mukana on kymmenkunta keväällä haastateltua toisen vuoden SAMKin IT-opiskelijaa. Opiskelijavalinnassa tärkeimpinä kriteereinä oli motivaatio, aikaisempi kokemus sekä pitkäjänteisyys.

Tekoäly akatemian opiskelija tietokoneella.
Nordlund on opiskellut aiemmin Jyväskylän yliopistossa tietotekniikkaa.

Nordlund on opiskellut aiemmin Jyväskylän yliopistossa tietotekniikkaa.

– Opiskelijan tulee olla aidosti kiinnostunut ja motivoitunut. Akatemiaopiskelussa ryhmässä toimiminen on keskiössä, joten on tärkeää, että jokainen opiskelija on valmis tekemään oman osansa, kertoo lehtori Petri Nuutinen, joka vastaa Tekoäly Akatemian toiminnasta.

Tällä hetkellä Tekoäly Akatemian opiskelijat osallistuvat normaaliin opetukseen kolme päivää viikossa ja kaksi päivää on pyhitetty ”työpäiviksi”, jolloin keskitytään projektien tekemiseen sekä tekoälyyn ja datan käsittelyyn liittyvään täsmäopetukseen.

 

Lue koko juttu RoboAI:n sivuilta.

SAMK TWITTERISSÄ

Jaa tämä sivu

Jari Multisilta (vas.), Marjo Kaartinen ja Lauri Inna allekirjoittivat aiesopimuksen.

Porin kaupunki, Turun yliopisto ja SAMK käynnistävät avaruusteknologiayhteistyön

Porin kaupunki, Turun yliopisto ja SAMK allekirjoittivat perjantaina aiesopimuksen, jonka tavoitteena on kehittää Satakunnassa avaruusteknologiaa hyödyntävää koulutusta, tutkimusta ja innovaatiotoimintaa. Yhteistyön nimeksi tulee PoriSat.

Pia Lamminen (vas.) ja Anu-Mari Elohaka pitävät polkuopintoja hyvänä väylänä hakeutua tutkinto-opiskelijaksi.

Polkuopinnot – vaihtoehtoinen reitti tutkinto-opiskelijaksi

Polkuopinnot ovat avoimen ammattikorkeakoulun opintoja, joiden ideana on päästä tutkinto-opiskelijaksi tietyn opintokokonaisuuden suorittamisen jälkeen.

Neea Setälä halusi jatkaa merkonomiopintojen jälkeen tradenomiksi kotikaupungissaan Porissa.

Neea Setälän matka merkonomista tradenomiksi

Neea Setälä on ensimmäisen vuoden tradenomiopiskelija. Neean polku alkoi peruskoulun yhdeksännellä luokalla, kun piti ajatella jatko-opintoja. Hänellä oli kaksi vaihtoehtoa, joko jatkaa lukioon tai suunnata ammatillisten opintojen suuntaan. Hän valitsi merkonomiopinnot.