Opiskelijamme työllistyvät: Festivaalituottajana mielekkäintä on työn monipuolisuus

Restonomin (AMK) koulutuksesta valmistunut Mikko Leinonen toimii tällä hetkellä festivaalituottajana Tanssikoulu Baila Bailassa Helsingissä. Häntä innostaa työssä se, että jokainen päivä on erilainen.

27.12.2018 | Teksti: Noora Raikisto, SAMKin opiskelija | Kuva: Mikko Leinosen albumi

SAMKista restonomiksi (AMK) valmistunut Mikko Leinonen työpaikallaan.
Mikko Leinonen viihtyy työssään festivaalituottajana.

Mikko Leinonen aloitti restonomin opinnot SAMKissa syksyllä 2004. Hän on aina ollut kiinnostunut matkailualasta ja työskentelystä ulkomailla, mutta vasta restonomin opinnoista avautuivat matkailualan mahdollisuudet.

– Ala on aina kiinnostanut ja opintojen edetessä matkailualalta löytyikin se oma juttu, Mikko kertoo.

 Opintojaksoilla pystyi haastamaan itseään ja samalla oppimaan uutta.

Opettajien asiantuntevuutta Mikko muistelee lämmöllä. Opintojaksot olivat mielenkiintoisia, sillä opiskelu oli käytännönläheistä.

– Opettajat osasivat sitoa teorian käytännön oppeihin. Opintojaksoilla pystyi haastamaan itseään ja samalla oppimaan uutta, Mikko kertoo.

Toisena vuonna Mikko lähti suorittamaan harjoittelua Helsinkiin tuotantoyhtiöön. Se piti sisällään tapahtumajärjestelyä ja yhteistyötä erilaisten yritysten kanssa.

– Harjoittelusta sai arvokasta kokemusta elämään ja puhtia opiskeluun. Projekti on edelleen elävänä mielessä, Mikko muistelee.

Mikko perusti myös oman yrityksen opinnäytetyötä kirjoittaessa ja on siitä asti toiminut matkailualalla. Hän kokee, että SAMKista oli helppo lähteä työelämään.

Haaveena edistyminen työuralla

Tällä hetkellä Mikko työskentelee festivaalituottajana Tanssikoulu Baila Bailassa Helsingissä. Hänen työpäiviinsä kuuluu muun muassa tapahtumasuunnittelua, erilaisia projekteja ja tanssistudion arkea. Tanssikoulu järjestää kaksi isompaa tanssitapahtumaa vuodessa, joiden suunnittelussa Mikko on aktiivisesti mukana.

– Työpäiväni ovat hyvin vaihtelevia ja olen paljon tekemisissä erilaisten ihmisten kanssa. Tapahtumanjärjestäminen on kiinnostanut jo opiskeluajoista asti ja mielekkäintä työssäni on saada kiitosta asiakkailta tapahtumista, joita on työstänyt pitkään, Mikko kertoo. 

Mikko miettii jatko-opintoja mahdollisena vaihtoehtona jossakin vaiheessa, mutta tällä hetkellä hän haluaa keskittyä nykyisen työnsä tarjoamiin mahdollisuuksiin. Mikko kokee, että kulttuurin ja liikunnan saralla hänellä riittää tekemistä ja paljon uusia haasteita.

Restonomiopiskelijoita Mikko kannustaa yrittämään rohkeasti uusia asioita ja haastamaan itseään, vaikka se tuntuisikin mahdottomalta. Hän vakuuttaa, että katsomalla ja kokeilemalla jokaiselle löytyy intohimo ja varmuus siitä, mitä haluaa tehdä.

– Haasteita ei kannata pelätä, vaan mennä rohkeasti niitä kohti. Mahdollisuuksia on monia ja tekijöille on aina töitä, Mikko muistuttaa vielä lopuksi.

SAMKista restonomiksi (AMK) valmistunut Mikko Leinonen työpaikallaan.

Mikko Leinonen

Restonomi (AMK)

Festivaalituottaja, Tanssikoulu Baila Baila

27.12.2018 | Teksti: Noora Raikisto, SAMKin opiskelija | Kuva: Mikko Leinosen albumi

Lisää aiheesta

Leena Lammassaari on itse valmistunut SAMKista ja rekrytoi nyt SAMKin opiskelijoita harjoittelijoiksi ja opinnäytetöiden tekijäksi LähiTapiolaan.
| SAMK

Hallintojohtaja Leena Lammassaari arvostaa paikallista koulutusta ja työllisyyttä sekä opiskelijan että työnantajan kokemuksella

LähiTapiolan hallintojohtaja Leena Lammassaari on tehnyt kaupalliset opintonsa pitkän linjan kautta. SAMK tuli kuvioihin mukaan, kun Leena lähti suorittamaan tradenomiopintoja työn ohessa. Päämääränä oli osaamisen päivittäminen ja uralla eteneminen.
Mikko Lehmus, Tradenomi (YAMK)
| Liiketoiminta

Tradenomi (YAMK) -opinnot huomioivat hyvin tämän päivän työelämän haasteita

Helsinkiläinen Mikko Lehmus lähti opiskelemaan liiketalouden ylempää amk-tutkintoa, koska halusi pitää huolta ammatillisesta kehittymisestään. – Tradenomi (YAMK) -tutkinto tuo hyvät raamit kehittää...

SAMK SOSIAALISESSA MEDIASSA

Navigointiin suunniteltujen syvyysmallien hyödyntämistä kehitetään ISTLAB-hankkeessa. Vedenalaisten mallien avulla merenpohjasta saadaan aiempaa yksityiskohtaisempaa tietoa luotseille ja alusten navigointijärjestelmiin.
https://bit.ly/3c7z24w
#ISTLAB #intelligentshipping

Development work is ongoing in the ISTLAB project on how to utilise bathymetric models designed for navigation. Read more: https://bit.ly/3c7z24w
#ISTLAB #intelligentshipping #navigation #bathymetricmodel

Yhteistyössä @SatakunnanAMK ja @SermatechFi järjestämä suunnittelukilpailu kannustaa opiskelijoita innovoimaan, miten robotit voisi yhdistää 3D-tulostamiseen. Kilpailu päättyy ensi viikolla! Missä nyt mennään?https://www.roboai.fi/automaatio-ja-robotiikka/3d-tulostus/robotit-mukaan-3d-tulostukseen-opiskelijat-haasteen-edessa/ #roboai #samk #mysamk #sermatech #robottihaaste

Altogether 31 students graduated from SAMK in February. Nine of them graduated with a Master´s degree. SAMK congratulates all the graduates.
https://www.samk.fi/en/uutiset/31-students-graduated-from-samk-in-february/

SAMKista valmistui helmikuussa yhteensä 31 opiskelijaa. Valmistuneista yhdeksän suoritti YAMK-tutkinnon. SAMK onnittelee kaikkia valmistuneita. #samk #alumni #ylpeästiamk
https://www.samk.fi/uutiset/samkista-valmistui-helmikuussa-yhteensa-31-opiskelijaa/