Etsi

Miten asiat voi tehdä toisin? Linda Liukas Porin kampuksella 25.1. Luento suoratoistona SK:n nettisivuilla

Maailmanmaineeseen noussut lastenkirjailija ja ohjelmoija Linda Liukas luennoi tulevaisuuden työstä ja sen tekijöistä SAMKin Porin kampuksella (Agora-sali, Satakunnankatu 23) perjantaina 25.1.2019 klo 12 alkaen. Puheenvuorossa tutkitaan käytännön kautta sitä, mihin suuntaan teknologia-ala kehittyy, unohtamatta tarinankerrontaa.

14.1.2019 | Teksti: Peter Virtanen | Kuva: Speakersforum

Linda3

Linda Liukkaan palkittu Hello Ruby -kirja, joka opettaa lapsille teknologiaa ja ohjelmointia sadun ja tehtävien muodossa, keräsi vuonna 2014 nopeasti yli 380 000 dollarin rahoituksen Kickstarter-joukkorahoitusalustalla. Talouslehti Forbes on huomioinut Linda Liukkaan ”Europe’s Top 50 Women in Tech” -listallaan.

Tilaisuuden järjestää Euroopan sosiaalirahaston rahoittama HYPE - rajat ylittävä hyötypelikoulutus -hanke. Luento liittyy hankkeen tavoitteisiin luoda uusia, tarveperustaisia ratkaisuja ja tuoda esiin teknologian ja pelien mahdollisuuksia sekä elinikäistä oppimista.

Tilaisuus on maksuton ja siihen on vapaa pääsy. Ilmoittaudu mukaan.

Suomessa hyötypelikoulutus on valtakunnallisesti vähäistä ja pirstaloitunutta. Hankkeen avulla luodaan uusia toimintatapoja ja -malleja hyötypelikoulutustarjonnan luomiseksi ja räätälöimiseksi elinkeinoelämän tarpeeseen, ylittäen koulutusasteet ja toimiala- sekä organisaatiorajat. Hyötypelien avulla voidaan kehittää uusia opetus- ja oppimismahdollisuuksia huomioiden eri-ikäiset ja erilaiset tarpeet omaavat ihmiset.

HYPE-hanketta hallinnoi Satakunnan ammattikorkeakoulu ja osatoteuttajina ovat Satakunnan koulutuskuntayhtymä (Sataedu) ja TTY-säätiö, Porin laitos.

 

 

Yhteystiedot:

Peter Virtanen, projektipäällikkö/HYPE-hanke,
Satakunnan ammattikorkeakoulu
044 710 3900; peter.virtanen@samk.fi

Lisää aiheesta

| Teknologia

Enabling Life Technologies -opintojaksolla pilotoidaan erilaisia digityökaluja

HYPEä eli rajat ylittävää hyötypelikoulutusta (barrier-breaking serious games education) kehitetään SAMKissa kokeilukulttuurin mukaisesti ketterien kokeilujen ja pilotointien avulla. Tämän kevään pilotoinnit käynnistettiin Enabling Life Technologies -nimisellä monialaisen kehittämisen opintojaksolla.
Tavallinen tuoli sisältää anturin, joka välittää tietoa istujan liikkeistä. Tältä pohjalta voidaan rakentaa liikkujaa aktivoivaa pelillisyyttä, Venni Ihanakangas kertoo.
| Automaatio ja teollisuus

Hyötypelikurssin kautta koodariksi jo opiskeluaikana

Insinööriopintojen ohessa Venni Ihanakangas työskentelee koodarina kahdessakin eri hankkeessa, jotka ovat BaltSe@nioR ja Visio- ja teknologiajalostamo VTR. Let's make a game -kurssilta Venni sai hyvät eväät tehtävään.

Uusimmat uutiset

Johanna Virtanen
| Liiketoiminta

Kuka tarvitsee henkilöbrändiä – ja miten se tehdään?

– Henkilöbrändiä tarvitsevat kaikki sellaiset ihmiset, joiden työssään pitää vaikuttaa muihin ihmisiin. Oli sitten asiantuntija, myyntimies, taiteilija tai vaikkapa sosiaalityöntekijä, joka tarvitsee uskottavuutta uralla edetäkseen, sanoo henkilöbrändistä opinnäytetyönsä tehnyt Johanna Virtanen, Master of Business Administration.

SAMK SOSIAALISESSA MEDIASSA